måndag 11 maj 2009

I know what I should do, but I just can't turn away.


Känner mig verkligen delad.

En del av mig vill plugga som en galning, kämpa och inte ge upp för att få mvg på det absolut sista. Men en annan del av mig vill bara gråta när jag ser böckerna på högen och tanken av att jag har ett fet stort hemprov gör mig illamående. En del av mig vill gå ut och springa för all ångest jag har. En annan del vill bara köpa en chokladkaka så att jag kan tycka synd om mig själv. En del av mig vill ligga hemma från skolan (som idag) och aldrig vara ensam och bara gräva ner mig själv. En annan del säger åt mig att gå till skolan trots att jag är förstörd och att jag inte orkar med människor och bara vill klara mig på egen hand eftersom det är så man klarar sig bäst i längden. En del av mig vill pussa sönder min älskling och säga till honom att han är det finaste jag har och ge honom så mycket kärlek att han drunknar. En annan del är fortfarande så rädd efter allt han sagt och gjort mot mig, för det har påverkat mig så jävla mycket.

En del av mig vill spola tillbaka tiden och ändra på så många saker, så att mitt liv kanske hade sett annorlunda ut. En annan del av mig vill spola fram tiden och ser hela tiden framåt.

Det är som om jag slits åt två håll och jag vet inte vart jag ska gå. Vad gör jag?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar