lördag 20 november 2010

No moment will be more true, than the moment I look at you.

Hej min efterlängtade kärlek.

Vi talar om sann kärlek och sann lycka. Vi eftersträvar den och gör allt vi kan för att komma åt den. Alla går runt och försöker ständigt att uppnå det perfekta livet (vi alla kämpar så hårt att det nästan bryter ner oss). Människor vill ha rikedom, makt, utseendet och alltdetdärsomvialltidpekarpåochönskarattviocksåhade. Vi vill ha något som fyller vårat tomrum, men ingenting är bra nog för de flesta. Istället fortsätter vi det ständiga letandet.

Jag har haft så många problem och jag har varit så ensam. Men trots att saker och ting har varit en riktig börda på mina axlar i hela mitt liv, så har jag alltid gjort mitt bästa för att stå rakryggad. Jag har alltid försökt komma ihåg hur dåligt man mår de värsta stunderna, och hur jobbigt det är att inte ha någon där då. Därför gör jag alltid vad jag kan för de jag älskar, om de ber om min hjälp. Jag kämpar på för framtiden skull eftersom nuet inte är så bra. Jag slutar aldrig att hoppas.

Jag har upplevt kärlek och vackra stunder, det kan jag inte säga något om. Och mycket av det har varit äkta, sånt som andra människor önskar att dom fick uppleva men aldrig gör. Men inget av det är något som jag kunnat hålla i och mycket av det som varit bra har försvunnit ifrån mig som sand rinner iväg mellan fingrarna.

Jag kan ibland undra varför jag orkar och hur det kommer sig att jag kämpar så hårt fast allting är helt trasigt. Jag vet varför. Det är tack vare dig. Det är tack vare den stunden då du kommer att le mot mig. Det är tack vare den stunden då jag kommer att hålla dig i mina armar och se dig i ögonen. Den eftersträvan efter lycka och kärlek kommer att vara släckt i mig när jag känna din hand runt mitt pekfinger. Allt skit som jag hela tiden undrar om det varit värt det kommer att vara värt det tusen gånger om för dig. Min så efterlängtade kärlek.

Jag älskar dig så mycket, redan nu, fast du inte finns ännu. Den dagen du kommer, kommer mamma att påminna dig varje dag om att hon alltid kämpat bara för din skull. Din mamma kommer aldrig att lämna dig ensam, hon kommer alltid att ta dig i första hand och hon kommer alltid att göra allt för att du ska känna att du inte är ensam. Jag tänker lära känna dig, som du är som person, inte som någonting jag önskar att mitt barn var. Jag kommer att ta till mig dig och dina drömmar och alltid berätta för dig att det är självklart att du kan nå dem. Du ska aldrig behöva tvivla på dig själv. Vem du än blir, vad du än är och hur du än ser ut så kommer min kärlek till dig att vara starkare än någonting annat på hela jorden.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar