tisdag 11 maj 2010

I feel like I was only a simple footnote in your life. But you were an entire chapter of mine.



Åt middag idag med denna vackra kvinna. Mycket trevligt och jag fick henne att förstå en hel del viktiga saker här i livet. Jag har beslutat mig för att jag ska bli personlig coach när jag blir stor om jag inte blir lärare. Har så jävla mycket erfarenheter och har så lätt för att sätta mig in i andras situationer och tänka vad jag själv hade gjort.

Fick rysningar när hon berättade om vissa känslor som hon bär på, bara för att jag vet hur ont det gör och det gjorde ont att höra att en så fin människa ska känna samma smärta som jag har känt. Skulle inte ens ge den till min största fiende.

Men det var något mer som hände under tiden vi åt middag. Jag pratade med henne och gav henne råd och tips, men sedan slog det mig att det som kom ur min mun även påverkade mig och hennes ord gjorde mig så rörd att jag nästan började gråta när jag kom hem.

Jag insåg att jag inte har en enda människa i mitt liv som jag vet skulle göra vad som helst för mig.Men lite senare när jag hade lugnat ner mig insåg jag att det är lika bra, för att man bara har sig själv i slutändan ändå och det är ingenting att gråta över. Det är fan det absolut bästa man kan ha.

En vän som aldrig sviker.

Godnatt på er.

1 kommentar:

  1. Du är fantastisk! Jag tycker så hemskt mycker om dig!

    SvaraRadera