söndag 14 februari 2010

Alla krossade hjärtans dag

Jag och min pojkvän har i år bestämt att vi inte ska köpa något till varandra i alla hjärtansdag present, vilket var min idé, och jag tycker att det är bra (för det borde räcka med kärlek).

Förra året så köpte jag en present till honom ändå, fast vi hade sagt att vi inte skulle köpa något.. Jag gjorde det för att jag är ett stort fan av töntiga, romantiska, söta och lyckliga stunder och jag älskar att ge bort överraskningar. Tyvärr så är inte min pojkvän den stora romantikern, och jag antar att jag helt enkelt får leva med det.

När jag insåg att han inte hade köpt något till mig förra året, utan han höll sig till löftet, så köpte inte jag något till honom detta år. Jag vet ju nu att jag kan vara säker på att han inte "köper något litet iallafall", och det kan jag även vara nästa år, för han köpte ingenting detta år heller. (Det kanske framstår som om jag är ledsen över detta men det är jag inte, jag lovar).

Jag finner det i och för sig väldigt intressant att man kan lägga ner 3200 kronor på ett playstation tre, och sedan klaga på precis ALLT och att man inte har några pengar kvar. Och istället för att ta vara på att man har en flickvän och umgås med henne, så spelar man på sitt playstation. (Själv skrapar jag ihop mina sista ören för att kunna ge honom något fint när det behövs, jag kan välja att inte köpa något jag verkligen vill ha, för att han ska få något fint).

Man brukar ju säga, att man köper det man tycker är värt att lägga pengar på. Det stämmer bra.

Men, hursomhelst. Jag är inte den som man kan köpa. Jag uppskattar naturligtvis presenter men det är verkligen inte det jag förväntar mig av en pojkvän och jag blir aldrig besviken om han verkligen inte har råd att ge mig en julklapp/födelsedagspresent/alla hjärtansdag present.

Däremot blir jag väldigt sårad om han inte pysslar om mig, älskar med mig, och är trevlig mot mig på de speciella dagarna! Men nej, det gick ju tydligen inte det heller.

Jag antar att jag är en otacksam jävla flickvän, som bara är till för att hacka ner på och skita fullständigt i.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar