söndag 4 oktober 2009

Baby Emilio



Som liten blev jag frågad många gånger av olika personer, "va ska du bli när du blir stor?" mitt svar var alltid enkelt, jag visste redan som femåring. Ett arbete som innebär stora krav och mycket tid, men samtidigt massor av kärlek. "Jag ska bli världens bästa mamma".

Folk brukar fråga mig varför jag pluggar som en galning hela tiden, och aldrig andas.. Svaret är enkelt, för att jag ska ha en bra utbildning, en bra plattform att stå på så att jag som mamma slipper vara beroende av min man ifall att han visar sig vara en idiot. Självklart vill jag ha en stor och lycklig familj men det är enormt viktigt att inte vara beroende av någon annans pengar eller bakgrund som vuxen kvinna, för då är man fast (jag har sett det själv). Jag vill inte vara en ensamstående mamma, aldrig i livet, för jag vill älska min man nästan lika mycket som barnen. Men man ska inte räkna med att man hittar den perfekta kärleken och leva i drömmen om den perfekta familjen. Jag pluggar helt enkelt för att känna trygghet när jag har min familj.

Jag kommer att bli världens bästa mamma. Jag kommer att lyssna. Jag kommer att lära känna mitt barn. Jag kommer att leka med mitt barn. Jag kommer att låta mitt barn skapa och drömma och göra allt för att låta mitt barn nå sina mål. Jag kommer alltid ta mitt barn först. Jag kommer att säga jag älskar dig, till mitt barn varje dag. Jag kommer att vara hård och visa mitt barn att när de gör fel, så får de göra mindre kul och när det gör rätt, får de göra mera kul. Jag tänker vara realistisk och ärlig mot mitt barn så att det inte tror sig leva på rosa moln. Mitt barn ska aldrig behöva känna sig ensam, vara rädd eller vara orolig eller skämmas!
Ser ni att jag redan har det klart för mig?

När jag är runt 25 och får min efterlängtade son så ska han heta Emilio. Även om jag får en flicka, så en vacker dag ska jag ha en son. Det är bara så, en liten pojke med små lockar som busar runt som bara den.

Jag hoppas, hoppas hoppas att jag kan få barn, för det finns nog ingen som vill det mer än jag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar