tisdag 29 september 2009

Ibland så ska man fan tänka innan man handlar!

Hela dagen har jag spenderat med mina engelska böcker. Till att börja med så läste jag ut boken Boys from Brazil, en väldigt jobbig och seg bok att läsa, men med ett grymt bra slut. Hur som helst så ska jag tills på fredag ha gjort fem stycken frågor som man kan diskutera om boken och skriva en typ text om ett stycke och förklara det och varför man valt just det stycket..

Som sagt detta var tills på fredag och jag gjorde det idag eftersom jag inte kommer att ha tid för det imorgon eller på torsdag.. Problemet är bara det att jag prov på engelska prepositioner imorgon och jag är verkligen inte dålig på engelska, men när det kommer till prepositioner så, det är verkligen min svaga punkt om man säger så. Det går bara inte om man tänker för mycket på det!

Det sjuka är att jag verkligen förberett mig på att lära mig dem, men min mamma skrattade och sa att jag inte kan hålla på att plugga ihjäl mig och att om jag ska stressa som jag gör så kommer jag börja må dåligt igen. Hon bad mig seriöst talat sluta plugga och nu kan jag INGENTING. Hon försökte förhöra mig och insåg snabbt att jag verkligen hade fel på nästan allt. Trots det förbjöd hon mig att fortsätta.

Tänk om jag bara hade prioriterat lite, och lärt mig alla prepositioner innan jag började med boken som var ett lättare arbete? Fan då. Nu är det bara hoppas att Gud är på min sida imorgon klockan 08.20, skulle ju bli tacksam iallafall..

Köpte en Lip Plumper idag också. Den fungerar inte, den bara svider och sticks. Antar att mina läppar alltid kommer att förbli små. Fan då.

(detta kanske låter som ett depprimerat/argt eller negativt inlägg men jag är faktiskt riktigt riktigt glad idag och ikväll).

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar