måndag 8 juni 2009

Saknar dig mest på söndagar och måndagar.

Jag jobbar ikväll, från halv 5 till 9 och imorgon från 11 till 4 och sedan på onsdag, 4 till 8. Visst är det surt att behöva jobba så mycket, men jag försöker att se det som en sport där jag är överengagerad för numera har jag faktiskt jävligt kul på jobbet. Man hinner inte tänka på saker och ting i livet, man har inte tid att tänka på problem eller "Gud hur ska jag hinna klart med arbetet i skolan när jag kommer hem?" eller " Åh nej, om David ska ut ikväll vadfan gör jag då, och när skulle jag träffa mamma, var det imorgon?" Finns ingen tid för sådant, det enda man har i sitt huvud är jobbet. För somliga låter det förjävligt, för mig är det precis vad jag behöver. Någonting som får mig att göra saker, ett ställe där jag vet att jag behövs för utan mig skulle det bli svårare att göra jobbet bra, ett ställe där alla problem försvinner för stunden och man lever i nuet och gör det bästa av alla situationer som uppstår. Tiden kan gå långsamt när man längtar till något som ska hända efter jobbet, men då går man runt i längtan och det gör en glad. När tiden går fort som det oftast gör, blir man ännu gladare.. Snabba pengar, vem blir inte lycklig av det?

Det absolut bästa är att vi ALLTID måste le på jobbet. Vi har inget annat val. Är man sur snackar chefen med en och är man otrevlig mot personal eller framför allt gäster, så får man riktigt riktigt mycket skit. Så jag går runt med mitt leende, hela hela tiden. Ni vet, glada Leona, problemfria Leona? Det var längesen jag var så och det är sjukt att jag är gamla glada Leona på jobbet och... alla verkar tycka om mig riktigt mycket! I början var de otrevliga, för att de tyckte det var jobbigt att man inte kunde något, men de har snabbt ändrat inställning till mig för att jag visade framfötterna och visade att jag faktiskt kan, och verkligen försöker på egen hand, visst allt är inte perfekt men jag gör verkligen mitt bästa hela hela tiden. Och vi kan till och med ha le tävlingar, om vem som ler mest.. Man blir knäpp av det men samtidigt jävligt glad av att se att precis allihopa ler heeeela tiden.

Jag är ensam hemma hos David idag, det är mindre kul dock.. Men jag ska sola lite och ta hand om mig själv för nu framöver är det mycket jobb. Trots att det är kul så blir man trött fysiskt, tro det eller ej, men jag jobbar ju fan på donken. Stress är bara förnamnet. Gotta love it!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar