tisdag 31 mars 2009

Volymen = Bxh/3?

Jag är tydligen ett sällsynt fall enligt min lärare. Jag är mycket duktig på matte, och jag har blivit ännu bättre på det sedan jag började gymnasiet. Men så fort det kommer till Geometri blir jag mörkrädd. Min hjärna slutar fungera och trots att jag gör allt rätt får jag fram fel svar och min lärare tittade igenom mina papper hundra gånger med förstod inte hur svaret kunde bli fel. Hon började till och med tro att det var facit som visade fel, men det är ju inte möjligt, fel på alla bokens geometri uppgifter?

Jag har alltid hatat matte, men börjat tycka om det nu på gymnasiet för att jag blivit så duktig på det och det var länge sen jag dunkade huvudet i bänken och började nästan gråta, slängde ihop böckerna och gnällde och sa att jag aldrig mer kommer att öppna en jävla mattebok.

Dra åt helvete. Jag menar, vafan ska jag med det till ändå?


STORT PLUS på att jag ska sova hos David ikväll och att vi ska åka och shoppa imorgon. Och älskling, du är fin i din nya frisyr :)

1 kommentar: