söndag 9 maj 2010

Det hölls många fina tal till mig under min 18 års fest som jag skriver ner för att inte glömma.

Mamma: "Jag minns en dag då jag var påväg från universitetet i Bosnien. Helt plötsligt så började jag känna en stor svettdroppe i min panna. Och jag började undra vad det kom ifrån, för jag svettas aldrig. Lite senare började jag må illa och så, och veckan efter fick jag reda på att jag var gravid. Det var första gången jag träffade Leona, när hon låg i min mage. Och många människor frågade hur jag skulle göra, med tanke på att jag bara var 19 år och ung och a ni förstår vad jag menar.. Men Leona, om du någonsin undrar eller har undrat om jag ångrat eller funderat på att ta bort dig för att jag var så ung så vill jag att du ska veta, jag har aldrig aldrig ALDRIG ens tänkt den tanken. Leona, jag är så sjukt stolt över dig. Jag älskar dig".

David: "Första gången jag träffade Leona var på min fotbollsträning i Rosersberg och jag minns att hon pratade konstant och jag undrade vadfan är dethär? Men några år senare lärde jag känna henne och insåg vilken underbar människa hon är. Jag älskar dig Leona".


Leonardo: "Jag var livrädd första gången jag träffade dig. Jag hade dejtat din mamma i några månader innan och efter ett tag frågade hon mig: Leo, älskar du mig? För isåfall måste du träffa den personen som betyder mest för mig.
Jag kommer ihåg hur vi kom och skulle hämta dig efter skolan, och jag var skit nervös. Men du kom springandes mot oss och ba skrek heej heej och var jättetrevlig och glad. Och jag tänkte, antingen så är hon väldigt artig eller bara väldigt öppen och glad, och senare insåg jag att du är öppen och glad. Men sendan dagen har jag fått en dotter, jag känner mig som din far, även fast du har en annan pappa. Jag älskar dig Leona".

Ivar: "Jag gillar inte att tänka bakåt, men jag tänker gärna frammåt. Det jag vet om dig är att du är en sådan person med en enormt varm känsla i dig. Du sprider värme. Och många ungdomar tappar det när de blir vuxna, men jag vill att du ska ta med dig den värmen i livet, för det är en bra egenskap. Och så till en fråga.. Alla ungdomar har alltid något som de inte fick göra före de fyller 18 år. Leona, vad är det du ska göra?".

Paulina: "Jag träffade Leona när vi gick i 5an så vi var väl runt 11-12 år. Vi satt ute på gräsmattan utanför skolan och pratade. Kom ihåg att Leona bara var 11 år, men då sa hon till mig, att det som inte dödar dig bara gör dig starkare och det har hängt med mig sedan dess, just det uttrycket. Det var första gången jag pratade med Leona".

Sara: " Första gången jag träffade Leona var på gymnasiet, i ettan. Vi körde en sammarbetsövning för att lära känna varandra och vi delades in i grupper för att lösa uppgiften. Det var en snöre som man gemensamt skulle lösa upp i olika former. Alla stod och var nervösa och blyga och ingen vågade göra något. Förutom Leona, som tog tag i snöret och sa åt oss vad vi skulle göra direkt.. Det var första gången jag träffade Leona".

Vil aldrig glömma dem.. Tack!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar