söndag 18 april 2010

Ärlighet varar längst

Jag har alltid fått ta as mycket konsekvenser för att jag alltid säger vad jag tänker och tycker. Jag vägrar hålla käften, för jag tycker att skiten man får tillbaka är värt det för att man inte sitter och håller massa inom sig, man är ärlig mot sig själv.

Ibland tycker folk att jag är elak, men de flesta uppskattar att jag är ärlig och vet vart de har mig. Många hatar också att bråka med mig just för att de vet att vad som kommer ur min mun oftast är mina riktiga känslor och då tar de hårdare på de som får höra vad jag känner.

Men det är inte heller så att allt som kommer ur min mun är kritik eller ord om vad alla gör för fel eller vad de gör dåligt, utan jag berättar alltid om någon är snäll eller fin eller om jag tycker om personen också. Jag har svårt att säga starka saker, men alla vet att när de kommer från mig så är det 100% äkta.

Jag är ingen elak människa egentligen, utan de jag vill är bara att behandla folk så som jag själv vill bli behandlad. Jag vill alltid höra sanningen, ALLTID och jag vill att folk ska säga precis vad de tycker om mig och vad jag gör istället för att sitta och hålla käften och bara nicka.

Anledningen till att jag vill veta vad mina vänner tycker är:
JAG KAN INTE ÄNDRA PÅ MIG OM JAG INTE FÅR VETA VAD JAG GÖR FÖR FEL.

Jag är uppriktig, kan man inte ta det ska man inte vara med mig. Och om man inte kan vara det mot mig tillbaka, så ska man inte vara min vän heller.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar