tisdag 16 februari 2010

Mina sanna svar

På religionen fick vi i början av kursen, ett papper där vi skulle svara på frågor. Man skulle sedan stänga in dem i ett kuvert som inte skulle öppnas fören i slutet av kursen. Detta är mina frågor och svar:

1. Finns det någon mening med livet?

Jag vill tro att livet är en gåva eller en chans att få känna alla underbara saker som vi människor gör när vi mår bra. Livets mening för mig är att leva det och ta vara på alla fina stunder, att hela tiden vara sig själv och älska sig själv och de som har gjort dig till den du är. Det handlar också om att uppskatta småsakerna och släcka det ständiga begäret som vi har om att alltid få och ha mer än vad vi har. Inse att livet är en gåva i sig.

2. Vad ger mening i mitt liv?

Den dagen då jag blir en mor och får en familj, den dagen har jag nått meningen med mitt liv. Jag har som mål att bli världens bästa mamma och älska mitt barn mer än livet.

3. Måste livet ha en mening?

Fan vad negativt livet skulle vara om det inte hade någon mening!

4. Vilka levnadsregler tycker jag är viktiga?

Hatar att fundera över sånt så jag skiter i det.

5. När känner jag lycka?

Lyckan är överskattad. Vi människor strävar efter lycka som om det vore något omöjligt att nå. Lycka är att vara sig själv och vara nöjd med att vara den man är, men också att skratta riktigt högt och att få vara kring de man älskar och göra det man älskar, som för mig är att dansa eller sjunga.

Jag vet att jag kommer bli lyckligare den dagen jag har ett hem där jag är älskad och uppskattad.

6. När känner jag mig ledsen?

När jag känner mig ensam och när jag känner att jag kämpar som en jävla idiot fast det aldrig lönar sig. Har alltid känt att jag klättrar upp för ett berg men när jag når toppen så trampar någon/något på mina fingrar så att jag ramlar ner på botten igen. Det kan handla om jävla skit saker som att jag köper en present till min mamma, och får bara skit tillbaka.

Jag blir ledsen som fan när folk inte kan vara ärliga och uppriktiga mot mig. Måste fan vara det värsta som finns.

Jag blir alltid ledsen, när jag tänker på dig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar