söndag 28 februari 2010

Aldrig haft en bättre dag i hela mitt liv

David och jag har en extremt annorlunda relation och jag har alltid haft svårt för att berätta saker för honom. Inte för att han är elak, utan för att han sällan visar att han uppskattar mig och att han finns där.

Igår var vi ensamma en hel dag.

Vi hade snöbollskrig när vi gick till hemköp och köpte tacos. När vi sedan kom hem frös vi som två galningar och hoppade därför in i ett vamt bad med tända ljus och tro det eller ej, men inga jävla lugna favoriter romantic låtar utan vi satte på the voice och sedan tryckte vi ner oss i det där minimala badkaret och satt och pratade om precis allt i en och en halv timme..

Pratandet fick mig att öppna upp mig, för det är sånt David och jag gör allt för sällan. Men efter badet lagade vi ihop maten tillsammans, tände ljus överallt och drog ner mina täcken i soffan och satt och kollade på melodifestivalen (så jävla uttråkade var vi haha).

Det var första gången i mitt liv som jag någonsin känt mig så trygg som jag kände då. Jag la mitt huvud i hans knä, och han höll om mig som om jag vore hans barn, eller som om jag vore det enda som spelade roll i hela världen, och så började han hålla på med mitt hår..

Det tog ungefär 2 sekunder innan jag bröt ihop och började gråta för att jag inte visste hur jag skulle hantera all trygghet. Jag sa till honom att det är en sån liten sak som gör så mycket för mig, inga presenter, inga pengar, inte att man måste vara med varandra konstant..

En sådan liten sak som att jag får ha någon som pratar med mig och håller om mig som om jag vore en skatt, det är allt jag saknat.

Jag älskar dig David. Tack så enormt mycket för världens mysigaste dag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar