torsdag 19 november 2009

Jag kämpar mer än vad du kan tro, även om du vägrar se.

Det handlar inte om att jag väljer någon före någon annan. Varför skulle jag tycka om att vara med min pojkvän mer än med mina vänner? Vem säger att jag har roligare med honom?.

"Jag är trasig hela tiden. Jag är trasig 24 timmar om dygnet och jag känner mig aldrig hel, och ångest är en del av mig nu och det har nästan växt fast i mig och vad jag än gör, det spelar ingen roll om jag sitter, står, sover eller skrattar, så är den här känslan fortfarande kvar i mig. Men när jag får ligga med huvudet mot Davids axel och känna doften av hans hud, det är den ENDA gången hela världen och under hela dygnet som jag känner mig hel och som precis all ångest inom mig försvinner. Det är mitt enda sätt att påmmina mig själv om hur det är att må bra och vara hel, och det är det enda som gör mitt liv värt att kämpa. Det betyder inte att jag har dåliga vänner, eller att det är något fel på alla andra än honom, men det är jobbigt att sitta med fem vänner och inte kunna ge något av sig själv för att man mår rent ut sagt piss. Det handlar inte om att jag bryr mig om någon annan mindre än den ena.. Det handlar bara om att jag är egoistisk och behöver få känna mig hel så ofta det går för att orka ta mig igenom Dagen".

Förstår man inte, så har man antingen aldrig mått riktigt och då menar jag RIKTIGT dåligt, eller så har man aldrig haft en sådan trygghet och vet inte vad det innebär.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar