tisdag 26 maj 2009

Fast i det förflutna

Tänk om man kunde ha förmågan att spola tillbaka tiden..

Då skulle jag sitta på min fönsterbräda, vara 13 år gammal och ha på mig en stor tröja trots att det var varmt ute. Jag skulle ha fönstret helt öppet och titta på människorna utanför som jobbade i trädgården. Jag skulle ha på mig en keps som var alldeles för stor och så skulle jag undra hela tiden hur länge jag var ensam, innan pappa kom hem. Jag skulle lägga mig i min himmelsäng och vara lycklig över att det var sommar.. Jag skulle ha på Phoenix rising i bakrunden. En urusel låt egentligen, men den var bara behaglig just då. Sedan skulle jag ta en dusch och springa ut till kyrkogården, då utan anledning eftersom Mike inte var död.

Och aldrig skulle jag vara ensam.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar